Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
  • All
  • Advertising
  • AI
  • API
  • Blockchain
  • Change
  • Development
  • digitalisation
  • Future
  • Growth
  • Internet
  • Itseapu
  • Johtaminen
  • Kasvu
  • Kehittäminen
  • Leadership
  • Lean
  • Lohkoketju
  • Markkinointi
  • Muutos
  • Muutosjohtaminen
  • Myynti
  • Process
  • Prosessi
  • RPA
  • Sales
  • Secrets
  • Self-help
  • Selling
  • Social Media
  • Startup
  • Strategia
  • Strategy
  • Tekoäly
  • Tennis
  • Thinking
  • Tulevaisuus
  • Voittaminen

Levy: In the Plex (Google ) 

Google on hyvä osoitus, että koskaan ei ole liian myöhäistä. Google ei ollut ensimmäinen yritys hakukonemarkkinoilla, mutta heidän keksintönsä oli miten webin strukturoimaton sisältöä pitää järjestää, jotta tiedon löydettävyys paranee. Kilpailijoiden pääasiallinen liikeidea oli saada käyttäjä pysymään hakutulosten äärellä mahdollisimman pitkään, jotta mainosmyynti olisi maksimaalista.

Levy: Facebook – The Inside Story 

Kirjan pääviesti on lohduttava tieto meille kaikille on, että koskaan ei ole liian myöhäistä. Kun FB tuli markkinoille, niin sosiaalisen median palveluille oli jo tarjontaa ja kilpailua. MySpace, Friendster, LinkedIn jne. Monilla yliopistoilla oli jo omat facebookinsa ja Zuckerbergin palvelu oli yksi muiden joukossa. Hän koodasi palvelunsa sellaiseksi, että moni halusi käydä siellä. Zuckerberg aloitti suosionsa pienestä.

Varol: Think like Rocket Scientist 

Kirjan pääviesti olisi oppia ajattelemaan kuin rakettitieteilijä (onko sellaisia muuten olemassa?). En innostunut niistä lainkaan. Paremmin innostuin Varolin ajatuksista ja kokemuksista NASA:n palveluksessa sekä sen aikaisista legendoista. Kirjassa kuvataan kuinka hurjan kasvun NASA teki ja mikä oli heidän kasvukaava.

Thomke: Experimentation Works 

Kokeilukulttuurin avulla voit etsiä vastausta kysymykseen, että mitä asiakkaat arvostavat. Thomken haluaa meidän siirtyvän ”Show me the money”-kulttuurista ”Show me the experiment”-kuluttuuriin. Tarinan mukaan yksi online-maailman merkittävin kassavirta olisi jäänyt syntymättä, jos kokeiluja ei olisi jatkettu eli Amazonin suosittelukone.

Stone: The Everything Store – Jeff Bezos and the Age of Amazon 

Miksi lukea tämä kirja? 1) Opit miten menestyä Amazonin kanssa. 2) Mikä on Amazonin kasvukaava 3) Pääset sisäistämään Hamel&Prahaladin, Jim Collinsin ja Clayton Christensenin oppeja. 4) Hyvä historiikki maailman suurimpaan kansantalouteen – Internet.

Wunderman: Being Direct 

Kirjassa on paljon suoramarkkinoinnin totuuksia. Esimerkiksi kun Lester arvioi luovaa toteutusta, niin hän miettii onko viesti: Viihdyttävä. Relevantti. Merkityksellinen.

Hellsten: Saat sen mistä luovut 

Mitkä ovat kirjan keskeiset ideat? -Syvä elämä on valinta.- Syvä elämä. Kiireettömyys, parantuminen, olemaan läsnä ja itsessään. - Kun ei ole enää mitään erityistä mitä välittää tuleville sukupolville, niin luovumme vanhemmuudesta.- Lasten heikkous herättää rakkautemme. Sama koskee alkoholistia.- Ihminen, joka ei löydä turvaa - lopettaa matkan teon (sarasvuomaoisuutta).- Rakkaudettomat lapset ovat saaneet vanhemmat, jotka itse eivät ole kasvaneet aikuisiksi. Heidän sylissä ei ole tilaa uudelle lapselle.- Sankari kulkee siitä missä ei ole polkua ja luo polun kulkiessaan.- Sankaruus on, että uskaltaa kasvaa aikuiseksi.

Lehtinen: Yksin seitsemällä merellä 

Vuoden mittaisen purjehduskilpailun opit on helppo kiteyttää neljään ja puoleen totuuteen: 1) Valmistaudu ajoissa. 2) Ota kaikkea mukaan kaksi ellei peräti kolme. 3) Ystäviä ei ole koskaan liikaa, kun lähdön hetki lähenee. 4) Veneen tiivisteisiin eikä toisten puheisiin kannata luottaa - tarkasta kaikki itse. 4 ½) Merta ei saa roskata.

Kondō: Joy at Work 

Marie Kondōlle sotku on kurjuuden magneetti. Hänen uutuuskirja kertoo miten sotku siivotaan pois työelämästä. Kirja vaikutti aluksi absurdilta niksipirkkaidean venyttämisestä työelämään, mutta siitä ei ole kyse.

Drucker: The 5 most important questions 

Druckerin kysymykset ovat johtajan itsearviointityökalu. Tee tästä viikoittainen rutiini, testaa vastauksia asiakkaillasi / organisaatiossasi ja kerää sekä analysoi ne. Johda johtopäätöksien kautta.