Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
  • All
  • Advertising
  • AI
  • API
  • Blockchain
  • Change
  • Development
  • digitalisation
  • Future
  • Growth
  • Internet
  • Itseapu
  • Johtaminen
  • Kasvu
  • Kehittäminen
  • Leadership
  • Lean
  • Lohkoketju
  • Markkinointi
  • Muutos
  • Muutosjohtaminen
  • Myynti
  • Process
  • Prosessi
  • RPA
  • Sales
  • Secrets
  • Self-help
  • Selling
  • Social Media
  • Startup
  • Strategia
  • Strategy
  • Tekoäly
  • Thinking
  • Tulevaisuus
  • Voittaminen

Bregman: Hyvän historia 

Bregmanin kirja on kuin kokoelma Roslingin ja Hararin kirjoja. Faktojen ja tieteen kautta kohti hyvää ellei parempaa ihmiskuntaa. Bregman on roslingmaisella ”herää pahvi”-agendalla, jossa faktojen kautta todistetaan asioiden oikea laita ja Hararin kaltaisella ”tiede sen jo kertoi”.

Keronen & Pantsar: Tienhaara 

Tienhaara-kirjan lähtökohta on, että käsissämme on systeeminen ongelma, joka tarvitsee systeemisen ratkaisun. Semminkin, että puhutaan ilmastonmuutoksesta, jossa kompleksisuustasot ovat poikkeuksellisen monimuuttujaiset.

Schildt: The Data Imperative 

Henri Schildtin “The Data Imperative - How Digitalization is Reshaping Management, Organizing, and Work”-kirja on todennäköisesti paras Suomessa kirjoitettu kirja digitalisaatiosta. Tietenkin minun kirjan jälkeen….:-) Schildtin kirja on elegantti ja viiltävä analyysi yhtiöille jotka vielä(kin) työstävät digitaalista transformaatiotaan. Kirjan tavoite on “my aim has been to formulate a coherent and overarching analytical view of digitalization as, principally, a change in management and organizing.”

King: Social Chemistry 

Sohvapsykologiaa vai todellisuutta? Kolmeen sataan sivuun on koottu perustiedot miten sosiaaliset rakenteet sekä verkostot muodostuvat ja mitkä ovat niitten psykologiset ulottuvuudet, jotka muokkaavat elämäämme.

Herranen: Ketterä kasvu 

Mistä on hyvä kasvujohtaminen tehty? Pitää olla idea mitä tehdään, pitää olla teoria miten se toteutetaan ja pitää olla menetelmä tai tapa toimia (prosessi) kuinka kasvu saadaan aikaiseksi. Kimmo Herrasella on nämä kaikki.

Mullainathan & Shafir: Scarity 

”Siitä puhe mistä puute?” sopisi tämä kirjan tunnuslauseeksi. Miten me ihmiset toimimme kun olemme ajautuneet niukkuuteen. Ilmiönä lopputuotteena me voimme kokea köyhyyttä, kiirettä tai lihavuutta. Tämä kirja kertoo siis niukkuuden tai puutteen psykologiasta.

Hastings & Meyer: No Rules Rules 

Kirjan konsepti on onnistunut toteutus. Kirjan ovat kirjoittaneet Erin Meyer - professori, ja Reed Hastings - Netflixin toimitusjohtaja. He purkavat Netflixin kasvukaavaa sekä menetelmiä vuorovetoina. Hastings kertoo toimeenpanosta ja Meyer teoretisoi taustoja. Toiseksi kirjassa ei ole normaali yhtiön glorifiointia tai pelkästään puusilmäistä liiketoiminnan voitonjuhlia. Kolmanneksi – kirjan teemat kantavat loppuun asti. Toisinaan bisneskirjojen ydin on kerrottu kirjan ensimmäisen 30 % aikana. Loppu kirjasta kuluukin sitten todisteluun sekä toistoon. ”No Rules Rules”-kirjassa tätä ei tapahdu.

Frier: No Filter (Instagram) 

”No Filter”-kirja on tarina kuinka tutkia uutta teknologiaa ja oppia sieltä liiketoimintamahdollisuuksia.

Collins & Porras: Built To Last 

Kirja kertoo ”Visionary Companies”- tai kirjan mukaan ”Built To Last”-yhtiöistä. Se pyrkii vastaamaan kysymykseen, että “What makes the truly exceptional companies different from the other companies?”

Cote: Winning now, winning later 

Coten periaatetta lyhyen ja pitkän tähtäimen tuloksesta ovat: - Kasva pitämällä kulut kurissa. - Investoi tulevaisuuteen, mutta ei ylettömästi. - Harjaa taloushallinto- ja bisneskäytännöt huolellisesti toimiviksi.