Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
  • All
  • Advertising
  • AI
  • API
  • Blockchain
  • Change
  • Development
  • digitalisation
  • Future
  • Growth
  • Internet
  • Itseapu
  • Johtaminen
  • Kasvu
  • Kehittäminen
  • Leadership
  • Lean
  • Lohkoketju
  • Markkinointi
  • Muutos
  • Muutosjohtaminen
  • Myynti
  • Process
  • Prosessi
  • RPA
  • Sales
  • Secrets
  • Self-help
  • Selling
  • Social Media
  • Startup
  • Strategia
  • Strategy
  • Tekoäly
  • Tennis
  • Thinking
  • Tulevaisuus
  • Voittaminen

Heath: Making Numbers Count 

Kirjan pääviesti on twiitinmittainen suositus – älä käytä numeroita. Heathin ja Starrin ammattisalaisuus on, että he eivät käytä numeroita, vaan tulkitsevat ne konkreettisiksi, eläviksi ja merkityksellisiksi viesteiksi, jolloin numerot menettävät merkityksen.

Killing: Must-Win Battles 

Kirjan tavoite on tarjota lukijalle tiekartta MWB-kehittämiseen. Kirjassa on uutuusarvoa eikä se mene hukkaan, vaikka olisitkin ollut mukana jo ”miljoonassa eri muutosprojektissa”.

Kilpinen: Inhimillinen strategia 

Mitä on strategia? Unelma, idea ja kyky laittaa toimeksi. Unelma mitä olet toteuttamassa, idea tai teoria miten toteutat sen ja kyky tai resurssit laittaa toimeksi.

Mattinen: Mistä kasvua? 

'Mistä kasvua?' on modernista ja ketterästä liiketoiminnasta kiinnostuneelle sekä aloittelevalle pöhisijälle oiva kirjavalinta, joka parhaimmillaan inspiroi lukijaa samaistuttavalla tarinankerronnalla ja realistisilla kertomuksilla menestyksestä sekä vastoinkäymisestä.

Christensen: How Will You Measure Your Life 

Kirjassa on kaksi teemaa – strategia ja miten ajatella. Näiden avulla voit toteuttaa elämääsi ja sitä kautta myös mittaroida sitä.

Pink: The Power of Regret 

Kirjan pääviesti on, että on hyvä katua, jotta siitä pääsee eroon.

Cespedes: Sales Management That Works 

Kirjan pääväite on, että myynti on prosessi, jossa on monia rinnakkaisia aktiviteetteja eikä niinkään yhtä suoranaista myyntisuppiloa.

Torres: Continuous Discovery Habits 

Pääviesti kirjassa on, että tärkeintä on löytää (discovery) ja toimittaa (delivery). “If I had an hour to solve a problem, I’d spend 55 minutes thinking about the problem and 5 minutes thinking about solutions.” — Albert Einstein

Ariely: Predictably Irrational 

Kirjan tavoite on tutkia rationaalisuutta ja epärationaalisuutta sekä opettaa meitä huomaamaan systemaattisesti toistuvat virheemme sekä miten välttää niitä. Ariely on kuin Kahneman – hän opettaa esimerkkien avulla. Tiedostamalla tilanteet, jossa toimimme epärationaalisesti, voimme toimia viettiemme vastaisesti niin kotona kuin bisnesmaailmassa.

Kilpinen: Irtiotto 

Kirjan pääviesti on, että oravanpyörälle on vaihtoehto. Kilpinen toteutti sen juoksemalla - ei karkuun, vaan maratooneja ympäri maapallon.