Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
  • All
  • Advertising
  • AI
  • API
  • Blockchain
  • Change
  • Development
  • digitalisation
  • Future
  • Growth
  • Internet
  • Itseapu
  • Johtaminen
  • Kasvu
  • Kehittäminen
  • Leadership
  • Lean
  • Lohkoketju
  • Markkinointi
  • Muutos
  • Muutosjohtaminen
  • Myynti
  • Process
  • Prosessi
  • RPA
  • Sales
  • Secrets
  • Self-help
  • Selling
  • Social Media
  • Startup
  • Strategia
  • Strategy
  • Tekoäly
  • Tennis
  • Thinking
  • Tulevaisuus
  • Voittaminen

Parhaat kirjat internet-yhtiöistä kautta aikojen 

Miksi nämä kirjat? Koska internet on muuttanut liiketoimintalogiikkaa, liiketoimintamalleja, luonut innovaatioita sekä disruptoi toimialoja. Jokainen yhtiö edustaa oman toimialansa ”yard stick” ja samaan aikaan markkinajohtaja. Tesla disruptoi autoteollisuuden, Amazon muutti toimialan liiketoimintalogiikan, Google ja innovaatiot ovat synonyymi sekä Netflix on asiakaskeskeisin liiketoimintamalli sitten ikinä.

Duhigg: Supercommunicators 

Kirjan keskeinen kysymys on mitä superviestijät tekevät, että tunnet olosi niin hyväksi. Tämä kirja on siis yritys selittää, miksi kommunikaatiomme menee pieleen ja mitä voimme tehdä sen parantamiseksi. Sen ytimessä on muutamia keskeisiä ajatuksia.

Parhaat markkinointikirjat kautta aikojen 

Miksi nämä kirjat? Markkinointia ja myyntiä on vaikea erottaa toisistaan, joten vapaasti määriteltynä se on johtamista, kohderyhmäymmärrystä, differoitumista ja markkinoinnin teoriaa.

Extremely Hardcore 

Kirjan tavoitteena on tarjota lukijalle verisuonet seisauttava katsaus siihen miten Twitteristä tehdään kriisiyhtiö. Samalla se on kuvaus Twitterin työntekijöiden elämään ratkaisevana hetkenä internetin historiassa. Se on myös kuvaus millaisia seurauksia on, kun valta ja raha keskittyvät liian voimakkaasti yhden ihmisen käsiin.

Parhaat myyntikirjat kautta aikojen 

Miksi nämä kirjat? Myynti on melko vapaasti määritelty osaaminen, joita myynnin osaaminen, johtaminen, asiakkaat sekä markkinonti.

Never Splitt the Difference 

Kirjan pääviesti on, että neuvottelut eivät ole voittamisesta tai häviämisestä, vaan ymmärtämisestä ja vaikuttamista. Kirjan keskeinen viesti on, että neuvottelut ovat enemmänkin tanssi kuin taistelu.

Eletään ihmisiksi 

Pyrkimys muuttaa maailmaa. Ihmisyhteisön on opittava toimimaan yhdessä ja hyödyntämään kollektiivista älykkyyttään selviytyäkseen globaaleista haasteista.

Parhaat bisneskirjat kautta aikojen 

Parhaat bisneskirjat kautta aikojen eli TOP4-kirjat: - ”Thinking, Fast and Slow” (Daniel Kahneman) - ”Leading Change” (John P. Kotter) - ”Competitive Strategy” (Michael Porter) - ”Vuoteni General Motorsissa” eli ”My Years with General Motors” (Alfred P. Sloan) Miksi nämä kirjat? Olen blogannut 300 bisnes- ja tietokirjasta, joten haluaisin tehdä tiivistelmän miksi innostua lukemaan juuri nämä kirjat. Kaikki kirjat ovat erilaisia - yksi kertoo ajattelemisesta, toinen strategiasta, kolmas muutoksesta ja neljäs kilpailusta. Kaikki mistä liiketoiminta muodostuu. Jatkuvasta muutoksen johtamisesta kilpailussa ympäristössä, jossa oikein ajattelu johtaa menestykseen.

Lyhyet vastaukset suuriin kysymyksiin 

Lennokas kirja, jossa ratkotaan jumaluuteen, avaruusmatkailuun, tekoälyyn yms kysymyksiin liittyviä asioita. Esimerkiksi Stephen Hawking on vakuuttunut, että 100 vuoden päästä avaruusmatkailun on yleistynyt ja ihminen on käynyt kaikilla tähtijärjestelmämme planeetoilla ja 500 vuoden aikana olemme matkustaneet muihin tähtijärjestelmiin. Miksei?

Mitä tekoäly on? 

Kirja koostuuu sadasta kysymyksestä ja vastauksesta, joista yhteen kysymykseen on vastannut ChatGPT (en kerro kysymystä - etsivä löytää).