Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
  • All
  • Advertising
  • AI
  • API
  • Blockchain
  • Change
  • Development
  • digitalisation
  • Future
  • Growth
  • Internet
  • Itseapu
  • Johtaminen
  • Kasvu
  • Kehittäminen
  • Leadership
  • Lean
  • Lohkoketju
  • Markkinointi
  • Muutos
  • Muutosjohtaminen
  • Myynti
  • Process
  • Prosessi
  • RPA
  • Sales
  • Secrets
  • Self-help
  • Selling
  • Social Media
  • Startup
  • Strategia
  • Strategy
  • Tekoäly
  • Tennis
  • Thinking
  • Tulevaisuus
  • Voittaminen

Collins & Hansen: How Mighty Fall 

Jim Collins and Morten Hansen have identified the five stages of decline. Understanding and recognizing the five stages of decline helps leaders to reduce the chances of falling.

Michael Wade et al: Orchestrating Transformation 

This is the BIG book of transformation. After this there is no need to read any other books about digital transformation. Unless Wade et al. will write something new about digital transformation. The book is written to business leaders, executives and Chief Digital Officers. This is your book if you want to avoid “the danger of becoming a corporate irrelevance”. Do not be a “Queen of PowerPoint.” Become the master of digital transformation.

Paul Smith: Lead with a Story 

According to psychologist Jerome Bruner, facts are 20 times more likely to be remembered if they are part of a story. 5 Organizational psychologist Peg Neuhauser found similar results in her work with corporations. She found that learning derived from a well-told story is remembered more accurately, and for far longer than the learning derived from facts or figures.

Chris Smith: The Conversion Code 

The Conversion code book is something that you don’t see every day. The learnings of the book are valuable although the cases and evidence is mostly coming from experience of Chris Smith. “The Conversion Code is your guide to getting an ROI, ASAP. It's a proven step-by-step blueprint to increasing leads and sales, immediately.” He shares a lot of his insights on sales and how he personally has used different tools.

Schmidt, Rosenberg, Eagle: Trillion Dollar Coach 

Eric Schmidt et al. wrote a book about an anomaly. The book tells the story of Bill Campbell who coached in Silicon Valley. Mr. Campbell - the Trillion Dollar Coach, was coaching same time the top management from example Apple and Google.

Balthasar Gracián: Sankarin taskupeili 

Gracián aloittaa kirjansa määrittelemällä, että se käsittelee ”itsensä hallitsemisen strategioita”. Elämänohjeena Gracián tyytyy siteeraamaan Epiktetosta ”tyydy ja kieltäydy”.Kirja on siis ”kompassi purjehtiessanne kohti erinomaisuutta, oikotie maineeseen noudattaessanne muutamaa sen ohjetta tahdikkuudesta”. Tahdikkuus – suorastaan luomoava sana, jota et kohtaa nykykirjallisuuden sivuilla. Muut avainsanat kirjassa ovat ymmärrys, herrasmies, viisaus ja arvostelukyky. Sekä tietenkin äly, josta sankari leivotaan.

Aki Kangasharju: Käänne – Suomen lamaantuminen ja uusi nousu 

Kangasharju kirjoitti kirjansa, koska haluaa mahdollistaa talouspolitiikan toteutumisen tulevaisuudessa sekä hän halusi myös tehdä tilinpäätöksen talouden vaaran vuosista (2009-2018).

Poijula: Resilienssi 

Mitä on resilienssi? Se on selviytymiskyky. Resiliensin ”missio on positiivisten tavoitteiden muodostamiseen”. Tässä kirjassa kerrotaan mitkä tekijät tuottavat resilienssiä ihmisille ja miten niitä voi kehittää, mutta lopullista selitystä ei saada.

Fisher & Ury: Getting to YES 

Getting to YES is a book about negotiating agreement without giving in. As Robert Fisher and William Ury states in the book – negotiation is a fact of life. We are always making trade-offs, but the best part is that you get to choose what you want. It’s a back-and-forth communication designed to reach an agreement.

Hantula & Korkman: Tutkimusmatka teknolandiaan 

Teknologian tarkoitus on kasvattaa tehokkuuttamme ja tuottavuuttamme. Kirjoittajat kysyvät voisiko teknologialla olla muita tavoitteita kuin tehokkuus tai tuottavuustekijät. He väittävät, että emme pysty näkemään metsää puilta, koska olemme keskellä metsää. Kirja perustuu heidän tekemiin globaaliin haastattelututkimukseen, joissa tutkitaan miten teknologia on vaikuttanut sosiaalisten suhteiden muuttumiseen. Tämä on kirjan keskeinen tavoite.