Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
  • All
  • Advertising
  • AI
  • API
  • Blockchain
  • Change
  • Development
  • digitalisation
  • Future
  • Growth
  • Internet
  • Itseapu
  • Johtaminen
  • Kasvu
  • Kehittäminen
  • Leadership
  • Lean
  • Lohkoketju
  • Markkinointi
  • Muutos
  • Muutosjohtaminen
  • Myynti
  • Process
  • Prosessi
  • RPA
  • Sales
  • Secrets
  • Self-help
  • Selling
  • Social Media
  • Startup
  • Strategia
  • Strategy
  • Tekoäly
  • Tennis
  • Thinking
  • Tulevaisuus
  • Voittaminen

Binns: Corporate Explorer 

Kirjan pääviesti on, että todennäköisyydet start-upeille disruptoida liiketoimintaa ovat muuttuneet. Korporaatioissa on opittu elämään disruption kanssa ja uusi todellisuus on, että suuret yritykset kykenevät hyödyntämään resurssejaan kehittämiseen.

Bradford: Connect 

Kirjan pääviesti on, että vaikka kaikki ihmissuhteet ovat erilaisia, niin ne kehittyvät samansuuntaisesti ja yleensä ne alkavat yhteisestä kiinnostuksen kohteesta. “Be yourself, everybody else is taken.” (Oscar Wilde)

Smil: Numbers Don’t Lie 

Kirjan pääviesti - laita tosiasiat järjestykseen.

Bahcall: Loonshots 

Kirjan vaikein kysymys on, että miksi hyvät tiimit, hyvät tarkoitukset ja parhaat ihmiset tappavat erinomaisia ideoita.

Porter: Competitive Strategy 

Kirjan pääviestiä on saada yrityksen tekemään parempaa liiketulosta kuin toimialan muut yritykset.

Alahuhta: Johtajuus 

Viisi pointtia:1) Kirkas suunta ja selkeät tavoitteet, 2) Avoimuus & suoruus, 3) Fokus, 4) Yksinkertaisuus ja 5) Oikea-aikaisuus

Iansiti & Lakhani: Competing in the Age of AI 

Kirja keskeinen ratkaisuvaihtoehto on rakentaa oma AI-tehdas. Avainsanat onneen ovat ”datan ja analytiikan teollistaminen”. Aloita kehittämällä chatbotin kautta asiakasymmärrystä, koneppimista verkkokauppaan ja RPA:lla automatisoit taustaprosesseja.

Kahneman, Sibony, Sunstein: Noise 

Päätöksenteon tavoite on synnyttää jatkuvasti täysosumia, vaikka ajattelumme kivijalka on vinossa ja se kohisee.

Berlin: The Man Behind The Microchip 

Noycen johtamisperiaatteita: - Viettää 99% työajasta inspiraatiovaiheessa ja loput perspiraatiossa. - Sitoutua ajatukseen yhteisestä leivästä. - Toimia oikein ja antaa mahdollisuus toimia oikein. - Laissez-fairen kautta ihmiset saa loistaa. - Tehdä rohkeita päätöksiä. - Luoda aktiivisesti yrityskulttuuria.

Horowitz: The Hard Thing about The Hard Things 

Kirjan pääviestit on kohdistettu pääasiallisesti scale up-yhtiöille, mutta jokainen voi hyödyntää niitä missä tahansa skaalaustilanteessa.