Cold Calling Sucks!
Parhaat myyjät saavat enemmän irti 200 soitosta kuin keskivertomyyjät 400 soitosta huolellisen valmistautumisen ja kohdentamisen ansiosta.
Revenge of the Tipping Point
Gladwellin alkuperäinen tarkoitus on ollut kirjoittaa kirja, jossa kuvaillaan keino kuinka pienillä asioilla saadaan aikaiseksi iso muutos.
Stumbling on Happiness
Kirjan nimi kertoo sen kaiken - kompastumme onneen. Kirjan idea on kertoa tulevaisuuden harhoista. Miksi kompastumme optisiin harhoihin? Samoista syistä kompastumme harhoihin tulevaisuudesta. Pääviesti on, että ne virheet, joita teemme yrittäessämme kuvitella omaa tulevaisuuttamme ovat säännöllisiä ja järjestelmällisiä. Kirjan tavoite on: 1) Osoittaa miten emme voi kuvitella oman tulevaisuuttamme ja 2) kuinka huonosti osaamme ennustaa mistä niistä tulevaisuuksista me nauttisimme eniten.
The Friction Project
Käsillä on eräänlainen kitkanpoisto-opas! Amerikkalaiseen bisneskirjatyyliin se on hyvällä täynnä oppeja ja tee näin-ohjeita, vaikka onkin kahden tutkijan kirjoittama. Pääviesti on, että kitka on organisaatiossa orpo. Ensimmäinen ja tärkein tehtävä on pelastaa orvot.
Nexus
AI on vieraslaji, tiedon aseistaminen, datakolonialismi, Silicon Curtain, Computer Politics ja niin edelleen. Tässä on vain osa Hararin teemoista. Kirja on valtaisa tutkielma tekoälyn tulevaisuudesta, joten tämän tekstin ulkopuolelle jää vielä paljon teemoja luettavaksi.
The Situation Room
Tilannehuoneen tehokas käyttö on vaikuttanut voimakkaasti päätöksentekoon ja kriisien lopputulokseen. Samoin päätöksentekijöiden henkilökohtaiset toimintatavat vaikuttavat tilannehuoneen käyttöön ja tehokkuuteen. Tiedon jakamisen ja nopeuden ansiosta se on noussut kilpailueduksi kriiseissä.
The Venture Mindset
Kirjan pääviesti on Venture Mindsetin yhdeksän periaatetta. Niitä luonnehtii riskinottohalu, keskittyminen mahdollisuuteen innovaatioista ja usko siihen, että epäonnistuminen on hyväksyttävä osa sijoittamista.
How Brands Grow
Luovuuden rinnalle on astunut tieteelliset lainalaisuudet. Kirja on myös kiihkoton puolustuspuheenvuoro massamedioiden ja markkinointitutkimusten hyödyntäjille.
Thinking in Bets
Pääviestinä on, että pitää erottaa päätöksenteko ja lopputulokset toisistaan. Päätöksenteko on 100 % ihmisten käsissä. Lopputulokseen vaikuttaa myös sattuma.