Jan Carlzon: Moments of Truth
The key lesson for me is the name of the book – moments of truth. “Moments of Truth” is all about the 15 seconds that you typically spend with a customer (within airline industry). During those 15 seconds the customer defines the entire customer relationship.
Howard Yu: Leap
Thea idea of the book is fairly simple. Howard Yu has studied how companies leap from a discipline from another.
Carol S. Dweck: Mindset
In a nutshell the key learning is that people have either growth mindset or fixed mindset. Growth mindset people believe that eternal learning is the key to success. Fixed mindset people believe that their superiority is due to “divine” luck.
Pink: To Sell Is Human
Sales people are curators. Selling is moving resources and/or people. The new ABCs of moving others is A like Attunement, B like Buoyancy and C like Clarity. “Extraversion has “no statistically significant relationship . . . with sales performance” Everything good in life - a cool business, a great romance, a powerful social movement, begins with a conversation.
Cialdini: Influence The Psychology of Persuasion
Key learning of the book is that “all the weapons of influence discussed in this book work better under some conditions than under others. If we are to defend ourselves adequately against any such weapon, it is vital that we know its optimal operating conditions in order to recognize when we are most vulnerable to its influence.”
Manson: Kuinka olla piittaamatta p4skaakaan
Kirjan keskeinen viesti on, että pitää keskittyä (fokusoida) ja valita (priorisoida) itselleen tärkeät asiat. Niiden lisäksi olisi hyvä, jos ei keskittyisi muihin kuin itselleen tärkeisiin asioihin (olla piittaamatta p4skaakaan).
Brorström, Palmgren, Väkiparta: Luksus – Suomalainen osaaminen kilpailuetuna
Miksi suomalainen luksus? Hyvä luksus rakentuu brändin ympärille, jossa on tarina ja elämys. Ne liittyvät yleensä tuotteen tai palvelun historiaan. Suomen edellytykset ovat hyvät, koska meillä tuotetut tuotteet ovat lähtökohtaisesti hyvin tehtyjä, muotoiltuja ja korkealaatuisia. Sen lisäksi Suomeen liittyvä eksoottisuus on hyvä tarina, syrjäisyys on eksoottista, mutta tänne on silti hyvät lentoyhteydet. Meissä yhdistyy puhdas luonto ja vaatimattomuus sekä rehellisyys, ujous ja aitous. Toisaalta taas hyperrikkaiden viehtymys olla näyttämättä vaurauttaan on kasvamassa, johon sopii suomaliset luonteen piirteet. Suomalaisen luksuksen ainoa heikkous on funktionaalisuus ja suomalaisen luksuksen haasteita on tunnistettavuus.
Jordan Peterson: 12 Rules for Life: An Antidote to Chaos
Key question to Jordan Peterson is order, chaos and shared beliefs that helps people maintain orderly social contract. System of beliefs is also important part of his thinking.
Järvinen: Kyberuhkia ja somesotaa
Petteri Järvinen kirjoitti kirjansa, koska halusi nostaa esille kaksi teemaa – pelko ja kansalaisten vastuun. Pelkoa hän halusi käsitellä, koska uskoo sen määrittelevän melko pitkälti ihmisten tapaa ajatella tulevaisuutta. Kansalaisten vastuu limittyy pitkälti kansallisen turvallisuudesta huolehtimiseen.
Kees van der Heijden: Scenarios – The Art of Strategic Conversation
van der Heijden wrote the book for “practitioners of strategic management” who could make thoughtful decisions and they can “take account of longer-term aims in their daily decision making”. The aim is superior overall results.