Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

The NVIDIA Way

The NVIDIA Way

🔵 Tiedätkö mistä Nvidia-nimi tulee? Lopusta löydät vastauksen….

🟢 Kirjan pääviesti on, että miten Nvidia on kasvanut grafiikkayhtiöstä tekoälyajan johtavaksi yritykseksi poikkeuksellisen johtamiskulttuurin ja teknologisen innovoinnin kautta. Yhtiön menestyksen takana on Jensen Huangin ainutlaatuinen johtamistyyli ja kyky uudistaa yritystä jatkuvasti.

🟢 Kirjan nimi pitäisi olla ”Re-think”. Moni konventionaalinen liikkeenjohdon menetelmä on Nvidiassa käännetty ei-konventionaaliseksi – ihmisiä johdetaan sähköpostilla, epäonnistujat haukutaan julkisesti, alaisia on kymmeniä per henkilö, asiat tapahtuvat heti eikä kolmannen pyynnön jälkeen…. 

🟢 Kirjan tavoite ja tarkoitus on kuvata Nvidian kehityskaari ja analysoida sen menestyksen syitä keskittyen erityisesti yhtiön epätavalliseen johtamiskulttuuriin ja kykyyn välttää muiden yritysten sudenkuopat.

🟢 Keskeiset opit:

– ”Tehtävä on pomo, ei hierarkia” -ajattelu ohjaa toimintaa

– Raportointi hoituu lyhyillä TOP5-sähköposteilla, joissa aihetunnisteet (#) ovat tärkeitä avainsanoja ja Jensen haluaa ne henk.koht. sähköpostiinsa

– Matala organisaatio (60 suoraa alaista Jensenillä) ja suora kommunikaatio mahdollistavat nopean päätöksenteon

– Epäonnistumisista opitaan julkisesti ja yhdessä, ei yksityisesti suljettujen ovien takana

– Yhtiö toiminta perustuu sähköpostien ja valkotaulujen, ei PowerPointien varassa

– Kova työmoraali ja nopea toteutus ovat keskeisiä arvoja

– Innovaattorin dilemman välttäminen jatkuvalla uudistumisella

🔴 Kuudella sanalla: ”Tehtävä – ei hierarkia, määrittää menestyksen”

P.S.

– Nvidian perustajan lempikirja on ”Positioning: The Battle for Your Mind” kirjoittajilta Al Ries ja Jack Trout.

– 60 suoraa alaista, joita Jensenillä on hän kutsuu ns. e-staffiksi (executive staff?)

– Nvidia-nimi tulee latinan sanasta ”Invidia” (kateus), josta pudotettiin I-kirjain pois