🔵 Nyt on ruokatermeinen määriteltynä käsissä rustiikinen myyntiopas.
🟢 Kirjan pääviesti on, että myynti on prosessi eli sarja toimenpiteitä, joka auttaa sekä ennakoimaan että tuottamaan yrityksen kassavirran. Kirjan vuokaaviot kannattaa opiskella suurella hellyydellä, koska niihin saattaa olla piilotettuna seuraavan positiivisen tulosvaroituksen ainekset!
🟢 ”Yrityksen ei kannata lähteä siitä, että kaikki, jotka kaatuvat ovesta sisään, ovat potentiaalisia asiakkaita.”
🟢 Kirjan tavoite on ohjata kaikki stetson-hattuja käyttävät huippumyyjät takaisin talliin ja päästää valoilleen introvertit myynti-insinöörit, jotka desimaalin tarkkuudella takaavat myyntiennusteiden toteuman nyt ja seuraavan kolmen vuoden aikana. Mitä muuta yksikään toimitusjohtaja myyntiorganisaatioltaan odottaisikaan?
🟢 Pidin kirjasta, koska se toimitti viestinsä ilman niitä kuuluisia pillejä ja kilikelloja. Hyvää ja käytännönläheistä myynnin kehittämistä sekä yrityksen arvon kasvattamista. Kuviin ja myynnille sopiviin matemaattisiin kaavoihin oltiin panostettu, joita jokainen voi jatkojalostaa oman talon tarpeisiin.
🟢 Kirjan idea on de-mystifioida myyntityö, pilkkoa se osasuorituksiksi sekä sanoa mikä on vähimmäisvaatimus mille tahansa myyntiorganisaatiolle. Siis minimivaatimukset löytyvät kirjan sivuilta.
🟢 Kirjan keskeiset opit ovat prosessiorganisaatioille tuttuja menetelmäoppeja. Pelikirja on yksi yksittäinen nosto ja se kannattaa mainita, koska monissa muissa myyntikirjoissa sitä ei korosteta riittävästi.
🔴 Kuusi sanaa: Jos kulttuuri syö strategian, niin arki syö kehityksen.