🔵 ”Half my advertising spend is wasted; the trouble is, I don’t know which half.” (John Wanamaker)
🟢 Huoli ja murhe pois. Tämä kirja auttaa pääsemään yli ja ohi Wanamakerin teoriasta. Kirjan pääviestit ovat:1. Digimarkkinointi on parhaimmillaan brändäystä.2. Automatisoi digimarkkinointisi, jos aikasi on kortilla.3. Ulkoista, jos et itse ehdi tekemään digimarkkinointia.4. Testaa, testaa ja vielä kerran testaa.
🟢 Kirjan keskeiset opit ammennetaan verkkoliikenteen, eli kävijöiden hankkimiseen internetissä. Kirja tarjoaa kaksi hyvin käytännönläheistä vaihtoehtoa:- Halvat eli ilmaiset keinot.- Maksulliset eli investointikeinot.
🟢 Ja hyvä bisneskirja antaa aina uusia ideoita sekä tarjoaa ideoita jatkolukemiseksi. Suositeltava kirjavinkki onkin teos nimeltään – ”Expert Secrets: The Underground Playbook for Converting Your Online Visitors into Lifelong Customers”.
🟢 Kirjan mielenkiintoisimmat osuudet liittyvät avainsanojen tutkimiseen, datan keräämiseen ja verkkosivuston optimointiin. Osittain kirja kääntyy Googlen palveluiden esittelyksi, mutta ilman kaan ei pärjätä. Maininnan arvoisia ovat kaksi palvelua:A. Google Avainsanojen suunnittelija.B. Google Trends-palvelu.
🟢 Googlen Avainsanojen suunnittelijan avulla voit analysoida, mitä avainsanoja kannattaa käyttää liikenteen hankkimiseksi joko ilmaiseksi tai maksamalla. Joka löytyy muuten näppärästi hakusanoilla ”google avainsanojen suunnittelija” 🤓.
🟢 Google Trends -palvelu on oikeastaan tärkeämpi, koska sen avulla voi saada aihealueesta kuin aihealueesta trendidataa nykyhetkestä aina vuodesta 2004 alkaen.
🟢 Jos satut olemaan WordPress-käyttäjä, niin hakukoneoptimointiin liittyen kirjassa on pätevä esittely myös Yoast SEO-modulista.
🔴 Kuusi sanaa – ”asiat eivät muutu millään elämän osa-alueella, mikäli et toteuta oppimiasi asioita käytännössä.”