🔵 Myynnille tiedoksi – älä tätä kirjaa ohita.
✅ Asiakkaat jakautuvat:
1. Innovaattorit ovat teknologian edelläkävijöitä. #Entusiasti
2. Aikaisen vaiheen omaksujat osaavat mielikuvitella tuotteen käytön hyödyt. #Visionääri
3. Aikainen enemmistö haluaa ostaa vakiintuneita tuotteita. #Pragmaatikko
4. Myöhäinen enemmistö haluaa ostaa toimivia / helppoja tuotteita. #Konservatiivit
5. Jälkeenjääneet eivät halua ostaa ja heidät tulisi jättää rauhaan. #Skeptikko
✅ Miten pitää toimia?
Tuoteliiketoiminnassa pitää osata jatkuvasti siirtyä asiakasryhmästä toiseen. Miettiä miten siirtymä tehdään myynnillisesti esimerkiksi innovaattoreista aikaisen vaiheen omaksujiin.
✅ Miten? Jokaisessa asiakasryhmässä on oma hetki tai momenttumi, jolloin myynti on mahdollista. Sen hetken jatkaminen riittävän kauan, että siirtyä toiseen asiakasryhmään on taloudellisesti kannattavaa. Tavoitteena on ylittää näillä siirtymillä kuoleman laakso.
✅ Kirjan tarkoitus on synnyttää markkinointia, joka aikaansaa positiivisen vaikutuksen kassavirtaan. #MistäKasvua
✅ Yrityksen ykköstavoite on ylittää kuolemanlaakso varmistamalla, että aikainen enemmistö on tyytyväinen tuotteeseen.
🔴 Kuolemanlaakson ylityksen avain on niche ja se alkaa kun saat dominoivan aseman kyseisessä kohderyhmässä.
#kirjakeskustelu