Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Crossing the Chasm

Crossing the Chasm

🔵 Myynnille tiedoksi – älä tätä kirjaa ohita. 

✅ Asiakkaat jakautuvat:

1. Innovaattorit ovat teknologian edelläkävijöitä. #Entusiasti

2. Aikaisen vaiheen omaksujat osaavat mielikuvitella tuotteen käytön hyödyt. #Visionääri

3. Aikainen enemmistö haluaa ostaa vakiintuneita tuotteita. #Pragmaatikko

4. Myöhäinen enemmistö haluaa ostaa toimivia / helppoja tuotteita. #Konservatiivit

5. Jälkeenjääneet eivät halua ostaa ja heidät tulisi jättää rauhaan. #Skeptikko

✅ Miten pitää toimia?

Tuoteliiketoiminnassa pitää osata jatkuvasti siirtyä asiakasryhmästä toiseen. Miettiä miten siirtymä tehdään myynnillisesti esimerkiksi innovaattoreista aikaisen vaiheen omaksujiin.

✅ Miten? Jokaisessa asiakasryhmässä on oma hetki tai momenttumi, jolloin myynti on mahdollista. Sen hetken jatkaminen riittävän kauan, että siirtyä toiseen asiakasryhmään on taloudellisesti kannattavaa. Tavoitteena on ylittää näillä siirtymillä kuoleman laakso.

✅ Kirjan tarkoitus on synnyttää markkinointia, joka aikaansaa positiivisen vaikutuksen kassavirtaan. #MistäKasvua 

✅ Yrityksen ykköstavoite on ylittää kuolemanlaakso varmistamalla, että aikainen enemmistö on tyytyväinen tuotteeseen.

🔴 Kuolemanlaakson ylityksen avain on niche ja se alkaa kun saat dominoivan aseman kyseisessä kohderyhmässä. 

#kirjakeskustelu