🔵 Infinite Game-kirja on Simon Sinekin hieno kirjallinen saavutus.
✅ Sinekin pääväittämänsä on, että ne jotka työskentelevät voittaakseen kilpailijansa tulevat vääjäämättä häviämään. Ne, jotka pelaavat Sinekin tarkoittamaa loputonta peliä eivät edes pyri voittamaan, koska he haluavat vain menestyä.
✅ Kun organisaation tavoitteena on menestyä yliajan, niin silloin ei kilpailla eikä jahdata tiettyjä tunnuslukuja.
✅ Perheyrittäjyydessä eletään Sinekin ideaa todeksi, koska tärkeintä on jättää yritys tuleville sukupolville paremmassa kunnossa kuin on sen itse saanut. Idea loputtomasta pelistä voidaan tiivistää brändiin tai tuotteeseen, jota ihmiset haluavat ostaa. Vastakohtana on tuote, jota tekijänsä kuvittelevat pystyvänsä myymään.
✅ Konkreettinen esimerkki oikeasta tavasta toimia on sveitsiläinen Victorinox-yritys. Se oli rakentanut itselleen niin mahtavat käteisvarat, että kun 911-terroriteko lopetti linkkuveitsien myymisen lentokentillä, niin yritys loikkasi ison kassansa turvin uusiin liiketoimintoihin.
✅ Parasta kirjassa on ajatus loputtoman peli tarkoituksesta.
⛔️ Heikointa kirjassa on, että se ajatus olisi mahtunut yhteen artikkeliin.
🔶 Kenen pitäisi lukea kirja? Sinun, joka tavoittelee kestävää kasvua.