⛔️ En voi suositella tätä kirjaa. Kirjailijan arvot eivät kohtaa omiani. Lopetin (henkisesti) kirjan lukemisen oheiseen kappaleeseen: ”TIPS FOR HAVING A GREAT ATTITUDE: Avoid newspapers, television, and radio.” Ei näin. Sanomalehdet, televisio eikä radio pilaa kenekään asennetta. Päinvastoin. Mutta kirjan kirjoittajien kaltaiset ihmiset neuvoineen pilaavat asenteen.
✅ Tämä on ”innostunut toisto”-tyyppinen kirja. Kirjan sivuilla ulkoilutetaan paljon erilaisia myyntityön konsepteja. Toiseksi kirjailija on ilmeisesti pitkänlinjan myynnin ammattilainen ja siksi hän päätyykin kertomaan pääsääntöisesti omista kokemuksistaan. Vaihtoehto vailla vertaa.
✅ Kirjan perusoppimäärä koostuu seuraavista ajatuksista: Hinta ei ole este, asiakkaiden tapaaminen on kaupanteon alku, myy sitä mitä asiakas tarvitsee, kuuntele ja saat (vasta)tarjouksen, anna asiakkaan päättää, kuuntele mitä asiakas sanoo ja ryhdy myymään sitä, kysy lopussa oliko tästä hyötyä…
⛔️ Jos on pakko, niin lue tämä kirja kun olet vasta aloittelemassa myyjän kunniakasta karriääriä tai uskosi myyntityöhön horjuu. Hyvä kirja siis lujittamaan myyjän uskomuksiin ikiaikaisista innostuksen lähteistä.