Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
  • All
  • Advertising
  • AI
  • API
  • Blockchain
  • Change
  • Development
  • digitalisation
  • Future
  • Growth
  • Internet
  • Itseapu
  • Johtaminen
  • Kasvu
  • Kehittäminen
  • Leadership
  • Lean
  • Lohkoketju
  • Markkinointi
  • Muutos
  • Muutosjohtaminen
  • Myynti
  • Process
  • Prosessi
  • RPA
  • Sales
  • Secrets
  • Self-help
  • Selling
  • Social Media
  • Startup
  • Strategia
  • Strategy
  • Tekoäly
  • Tennis
  • Thinking
  • Tulevaisuus
  • Voittaminen

Aki Kangasharju: Käänne – Suomen lamaantuminen ja uusi nousu 

Kangasharju kirjoitti kirjansa, koska haluaa mahdollistaa talouspolitiikan toteutumisen tulevaisuudessa sekä hän halusi myös tehdä tilinpäätöksen talouden vaaran vuosista (2009-2018).

Poijula: Resilienssi 

Mitä on resilienssi? Se on selviytymiskyky. Resiliensin ”missio on positiivisten tavoitteiden muodostamiseen”. Tässä kirjassa kerrotaan mitkä tekijät tuottavat resilienssiä ihmisille ja miten niitä voi kehittää, mutta lopullista selitystä ei saada.

Fisher & Ury: Getting to YES 

Getting to YES is a book about negotiating agreement without giving in. As Robert Fisher and William Ury states in the book – negotiation is a fact of life. We are always making trade-offs, but the best part is that you get to choose what you want. It’s a back-and-forth communication designed to reach an agreement.

Hantula & Korkman: Tutkimusmatka teknolandiaan 

Teknologian tarkoitus on kasvattaa tehokkuuttamme ja tuottavuuttamme. Kirjoittajat kysyvät voisiko teknologialla olla muita tavoitteita kuin tehokkuus tai tuottavuustekijät. He väittävät, että emme pysty näkemään metsää puilta, koska olemme keskellä metsää. Kirja perustuu heidän tekemiin globaaliin haastattelututkimukseen, joissa tutkitaan miten teknologia on vaikuttanut sosiaalisten suhteiden muuttumiseen. Tämä on kirjan keskeinen tavoite.

Alfred P. Sloan: Vuoteni General Motorsissa 

Kirjan tärkein oppi löytyy seuraavasta lauseesta eli ”hyvä liikkeenjohto perustuu keskityksen ja hajautuksen yhteen sovittamiseen, eli yhteinäistetysti valvottuun hajautukseen”. Suomentaja on todennäköisesti joutunut hieman arpomaan mitä Sloan on tarkoittanut. Koko kirjan ajan Sloan on tarkoittanut, että johtamisjärjestelmä ja tukitoiminteet pitää olla keskitettyä, mutta operatiivinen johto pitää olla liiketoimintayksiköissä. Hänen mielestä keskitetty johtamisjärjestelmä mahdollista kasvun johtamisen, mutta onnistuminen tehdään liiketoimintayksiköissä. Yhteiset tukitoiminteet varmistivat kannattavuuden, niin että esim. jokaisen automerkin varastoarvot eivät rasittaneet tasetta tai että keskitetyn osto-organisaation kautta saatiin volyymihyödyt. Sloan oli isojen ja vahvojen liiketoimintayksiköiden mies. Siis hyvinkin moderni tapa organisoida liiketoimintaa.

Ellis & Brown: Hacking Growth 

Growth hacking is kind of next generation war room activity, but without the typical sense of urgency of war room activity. That does not mean that growth hacking would have more time to deliver results. On the contrary growth hacking is very focused on delivering results. But growth hacking teams does not come from an idle world where business has been so gooooood. Growth hackers come from the world of Internet.

Kai-Fu Lee: AI Superpowers 

This is a boring book if you have already read five other AI-books for business people. Kai-Fu Lee uses the same examples that are already widely used. For example why we are currently living in a AI-era? Because of the computing power and data. ”Both data and computing power were in short supply at the dawn of the field in the 1950s.” Or ”The turning point came in 2012, when a neural network built by Hinton’s team demolished the competition in an international computer vision contest.” Or “Deep learning is what’s known as “narrow AI”—intelligence that takes data from one specific domain and applies it to optimizing one specific outcome.”

Ries: The Startup Way 

The ambition of the book is to create a system that helps companies to create long-term growth and flexibility. Second ambition is to teach that entrepreneurship is not only for entrepreneurs.

Collins & Hansen: Great by Choice 

Meaning of the book.... “All of this led us to a simple question: Why do some companies thrive in uncertainty, even chaos, and others do not? We began the nine-year research project behind this book in 2002, when America awoke from its false sense of stability, safety, and wealth entitlement.”

Gladwell: David & Goliath 

Malcolm Gladwell’s book tells a story about the art of battling giants. He makes his points thoroughly and not only leaning to success stories. In this kind of book it’s important that the reader can relate to the topics. That’s why Gladwell has succeeded again. He has taken into consideration the main target group - his readers.